onsdag 3 april 2013

En glass om dagen håller doktorn borta

Fick ett ryck igår då jag bestämde mig för att sluta äta godis och bara äta glass på helgerna. Just glass kommer bli svårt. Äter gärna varje dag, både en och två gånger. Det fina i kråksången är just att jag har spridit detta på flera sociala medier. Jag måste kämpa! Inte låta sötsuget ta överhand.

Mjukglass? Nä, snö!

Däremot känner jag att rubiken, som är mitt motto och divkraft för glassätandet, inte stämmer. Mitt frikort för fri sjukvård gick ut den 23 januari och idag fick jag mitt nya. På dryga två månader har jag betalt 1100 kronor i patientavgifter. Sjukt! Hoppas bara att just dagens onda skitrygg håller sig i schack med morfintabletterna. Har vare sig ork eller lust att åka in för sprutor. Mina sista dagar på påsklovet har helt andra planer.

Nej, åter till deppandet i soffan och ett tappert försök till att fånga tag i sjukgymnast Agnetas ord. "Det är inte konstigt att ryggen slår bakut efter både operation, bältros och influensan." Fånga det positiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar