söndag 26 februari 2012

Akta dig för stupet! Vilket stuuuup?


Det är helt otroligt! Varje gång vi går Strandpromenaden, så blir vi likna tagna varje gång. Det är så vackert och helt fantastiskt underbart. Tanken fanns att vi skulle paddla, men så kom vi på den lilla detaljen att vi för tillfället inte har någon stor bil. En styck Toyota Aygo med två kajaker på taket, är nog ingen bra lösning. Tur är det att den nya bilen kommer snart. Så det är bara att hoppas på att det fina vädret fortsätter.

Denna vintern har varit helt magiskt, eller är det så att jag har glömt bort att det har blåst, regnat och inte bara kallt, snö och sol. Ja, ja så kan det vara. Fast det är faktiskt bra med selektivtminne. Jag kommer ihåg det jag vill komma ihåg.

Dagens runda tog väl än sådär tre timmar. En fika vid Snäckestrand sitter aldrig fel. Den nya kameran var med och vi lyckades knäppa 150 bilder, med varierad kvalité.Vi lär oss hela tiden och det är kul. Funderar faktiskt på att gå en fotokurs. Kan ju faktiskt passa bra då silver och jag inte är riktigt kompis med just det grundämnet, vilket jag sörjer.

Planen nu är egentligen att rätta de sista nationella proven, men hux flux så försvann den orken. Ska nog börja pilla med middagen istället. En sallad med nötbiff, rödbetor, lingon, romansallad, och lite annat smått och gott. Därefter kommer det helt klart bli en tidig sänggång, trots att jag - pinsamt nog - vaknade elva i förmiddags. Inte kan jag skylla på en sen natt, då vi var hemma vid halv ett-snåret från Matilda och Håkan samt småkillarna. En mysig kväll med mello, den första för oss. Det var väl väldigt varierade bidrag. Lisa M var dock, helt klart värd en finalplats. Just nu lyssnar vi på Ranelids och Flinks bidrag. Ja, vad ska man säga? Ranelids sång, tvek där. Pratar sig igenom tre minuter. Vem kan seriöst rösta på den. Torsten Flinks, ja han sjunger ju åtminstone. Han har en ganska häftig röst, fast kanske inte något bra schlagerbidrag.

Enligt H. Jackson Brown Jr är "Den bästa förberedelsen för morgondagen är att göra ditt bästa idag". Jag förbereder den kommande veckan med en myssöndag. Kan behövas efter som arbetet knep fem timmar av lördagen. Så nu ser vi framemot en ny vecka med många givande möten.

Kärlek <3//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar