lördag 4 februari 2012

Äntligen...

...vinter! Den där sk rysskylan har bitit sig fast ordentligt. Den lilla snön som har kommit får stanna kvar, i alla fall ett tag till. Solen står högt på himlen, om än bara i några timmar så blir det längre för var dag som går. Helt klart borde vi nyttjat dagen till något annat en shopping. Fast shopping blev det.

...har Jeppe bestämt vad han önskar sig i 50-årspresent. Så shopping blev det, på Media markt i Högsbo. En systemkamera. Så som vi har pratat om detta, i många år. Batterierna ligger på laddning, för snart vankas det fototime med Pentax k-x. Vi gick på gamla meriter, för det var just den som Jacob fick i studentpresent och han är supernöjd. Tror faktiskt en fotokurs skulle vara något. Oavsett så ska den med till Italien, för dit bär det snart.

...blir det skidor! Skidor, pjäxor, hjälmar mm mm är nertaget från vinden. Och JA, jag blev tvingad upp. Jag verkligen ogillar vinden. Kan bero på att det är så mycket saker där upp och trots att vi rensar och slänger varje år, så tar det inte lång tid innan det är stökigt igen. Fast vindsröjningen får vänta till våren eller sommaren. För är det elva minus ute, så är det detsamma på vinden - svinande kallt.

...kommer jag inte att frysa om mina fötter. Har, oavsett grader, alltid kalla fötter. Skulle kanske klara mig en säsongstägning i Hemsedal, runt Valborg. Fast nu har jag fått eluppvärmda sulor. Kommer vara så varm och go i år.

...säger jag även till något som jag kanske borde vara tyst om. När jag bekräftar att faktiskt ryggen är riktigt bra, så brukar det slå tillbaka som en rekyl rätt i fejan. Fast jag chansar. Det var längesedan jag hade en sådan där bra dag. Kan det vara så att de nya värktabletterna räcker?

... i så fall! För är det lösningen på Merphys lag, så fine med mig. Äter gärna galet starka Tramadol, om det visar sig vara lösningen. Helt klart värt att testa. För vem blir inte gladare än jag om dr J:s ordinationer hjälper och jag kan tralla vidare i livet, med att bara vara, träna, arbeta och allt som hör till.

...kan kanske allt bli som det ska! Fast nu är det dags att höja värmen inne, för ute kryper den längre och längre ner. Dessutom börjar det knorra i magen, så spisen väntar på att få bistå med värme till fisksoppan som ska fixas. Testa om vinet i kylen smakar bra.

...lördagsmys! <3



1 kommentar:

  1. Härligt att Äntligen blir av!! Vill själv ha både systemkamera och varmare inomhus. Det sista åtgärdas med att vi tände i vedspisen för en stund sedan.
    Lite avis på skidresa till Italien är jag nog också....

    Ha de gott och njut av att ryggen är på bättre humör idag =)
    Här blir det champinjonoppa till kvällen och lite vin till det.

    SvaraRadera