torsdag 2 februari 2012

Dagens visdom!

Dagens visdom betyder laget om. Det skulle först gå en vända, sedan räcka till en till. Ta lagom! Laagom! Llllagom! Lagoom! Lagommm! Hur svårt kan det vara? Jättesvårt, vilket gör att jag får träna, träna mera och träna ännu mera. Trots att jag bara har arbetat halva dagen i dag, så är jag helt slut. Kan inte vara möjligt, en lektion och helt utpumpad. Någon säger att träning ger färdighet. Mera träning ännu fler färdigheter. Ännu mera träning ger massor. Snart är min ryggsäck full med lagom. 


Ryggsäcken är även fylld med förväntningar. Förväntningar på ny kunskap. Nu, för just nu måste jag fixa en LPP i Unikum. Detta grymma verktyg. Nu är det slut med massmail till föräldrar, nu blir det Unikums blogg. Hoppas nu bara att kollegan D påminner mig, för här känner jag att jag kan gå bet och glömma av mig. Oavsett så är det är klockrent verktyg för LPP:er och bedömning. Bara att klicka och dra.

Fler IKT-verktyg blir det. År 8:s arbete med kristendomen ska utvärderas i vimeo.com. Vi ska avsluta temat med några frågor i nämnda program. Där kommer vi direkt se vad respektive elev har svarat. Det ska bli så himla kul att lära mig detta. Fler verktyg kommer att användas som tex Glogster och Prezi. Eleverna är fria att göra sina redovisningar i valfritt verktyg.

Nej, nu  dags för djupdykning! Eller som Aristoteles sa "Alla människor har av naturen ett begär att få veta."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar