tisdag 7 februari 2012

Gillar braiga dagar

Bra dagar är en sådan boost! Dagen började med att jag vaknade en halvtimme före klockan, utvilad. Ovanligt! Har sovit som en klubbad säl. Tur där, eftersom morgonen börjar med nationellt prov i svenska, för niorna. När stämningen i salen är så där fylld av lugn energi, då är jag nöjd. Det var ingen stissiga elever som triggar varandra, utan precis tvärtom. Nästan alla utnyttjade tiden på ett maximalt sätt, vilket visade sig när jag påminde om halvlek och tio minuter kvar. Kan bara säga att det känns så bra att vara lärare vid många tillfällen och idag är definitivt en sådan dag.



Braiga dagen fortsätter med shopping. Har köpt bästa 50-årspresenten till Jeppe. Det bästa av allt är att han inte önskar sig det som jag har inhandlat. Snabbt vidare till nästa dyra besök - tandläkaren. Tur där att jag inte brukar ha några problem, så vartannatår-besök känns helt ok. Det firades med semla från Maleviks kakhus och ett superfynd. Trillade in på ogräset, vilket jag skulle ha gjort redan i julas då jag såg en kofta á la Malin. Det har trillat ur minnet. Passade på ett semleinköpet och där ligger koftan, endast två kvar och en i min storlek. Hon hade sänkt den från dryga 1300 kr till 660 kr, för att idag sänka den ytterligare. Slutpriset blev 330 kr. Nöjd? Japp!

Line of Oslo
Nu tänker jag att den braiga dag ska fortsätta, gärna veckan ut, och nästa vecka, och nästa och nästa... Frågan som just nu är: Ska jag läsa nya Allt om mat, Sommarhuset, religion, skriva omdömen eller bara ligga i soffan och vara? Tror att det blir det sista, för att sedan gå en promenad och avslutar dagen med att förbereda religionen för år åtta och rätta deras samerarbeten. Oavsett val så är denna dagen en braig dag och det kan ingen rygg ta ifrån mig. För är det som Henrik Ibsen sa att "onda dagar föder onda tankar", då måste ju bra dagar föda bra tankar.

Kärlek//M <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar