onsdag 7 november 2012

De sista skälvande timmarna

Tänk vad tiden rusar och fortare går det. 2012 års firande lider mot det sista, min 50 års-dag. Vi började året med svärfars 80-årsdag, för att strax efter växla till Jeppes 50-årsdag. 25-årig bröllopsdag och Sofias sjukgymnastexamen. Johannas civilingenjörs examen, och givetvis Martins också. Sommarmånaden juli gick i 250-årspartandets tecken, och pappas 80-årsdag. Snabbt över till september och vi firade 30-år. Äldsta dottern fyllde 25 och imorgon är det min tur att fira 50. Vad hände där? Jag fattar ingenting!

Vi startade tidigt, imorse. Väldigt tidigt! 3:30 signalerade mobilen och jag flög upp, som skjuten ur en kanon. Det var inte bara Jeppe som blev förvånad. Klockan åtta klev vi ur planet och stampade tysk mark, Berlinermark. Idag har vi nött skorna ordentligt. Efter en snabb incheckning på hotell Moa, där vi blev uppgraderade, så drog vi ut på stan. Inte blev vi ledsna över vårt hotellrum, inte.

Vi har gått, gått och gått. Några stopp på vägen för kaffe, öl, vin och tillslut en god middag på en italiensk restaurang. Att det blir en tidig läggning ikväll råder det inga tvivel om, för trötta är vi och man kan ju aldrig vara säker på om jag kan sova eller ej. Kanske blir som förr, att jag spänner mig så inför min födelsedag så att Jeppe måste ge mig en present innan tolvslaget ;). Vet inte hur många födelsedagar som mamma var tvungen att ge mig en present i förskott, så jag kunde sova.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar