fredag 23 november 2012

Nu är det gjort, för denna gången

Vill ju inte gärna erkänna att jag var liten nervös, men det vad jag. Vad händer med minhjärna då? Självklart så glömmer jag saker, vilket faktiskt inte tillhör vanligheterna. Upp och en ny dubbeldusch med Descutan. Helt klart äckligt, men bättre än Hibiscrub. Ner för en god frukost. Visst är det de bästa med hotell? Färsk fruktsallad till yoghurten och sötsaker till kaffet, efter teet. Sofia jag är ledsen, men jag hoppade wienerbrödet och tog en croissant. Mumma!

Checka ut och upp på sjukhuset. En härlig morgonpromenad i ett underbart novemberväder. Efter lite letande så var jag på neurokirurgiavdelningen och där slår det mig. Attans, min väska är för lätt. IPaden ligger kvar på badrummet. Bra Malin! På med mobilen och ring. Den gulliga tjejen i receptionen kilade upp och hämtade den. Kan verkligen rekommendera Park Inn i Uppsala om ni är ibehov av ett bra hotell.

Väl inne på avdelningen blev jag tilldelad de fulaste kläder som kan tänkas. Hur svårt kan det vara? Framför allt när jag ska gå själv ner till operation. Delade lite tankar och funderingar med en likasinnad. Kul att få träffa en jämnårig som inte bara gnäller, trots ständig värk. Min tur kom först. Ner på op och möts av skickliga och sympatiska människor. Tror faktiskt, eller vet, att vissa är mer begåvade för sjukvårdande yrken än andra.

Tvätt 1, tvätt 2, tvätt 3 och slutligen nummer 4. Nu är det omöjligt att det finns någon som helst liten baskilusk kvar. Är dock väldigt glad för att de är noggranna. Vill ju inte ha in något skräp i ryggmärgen direkt. Efter lokalbedövningen så fördes en nål in från ländryggen upp mot bröstkotorna, utanför ryggmärgen, där sedan elektroden läggs in. Så nu har jag en sladd ut från ryggen och en jättedosa hängande runt midjan, som styrs av en dator samt fjärrkontroll. Snacka om att Duracellkaninen har fått ett ansikte. Ja hjälper detta så vet jag inte, men helt klart så kommer livskvalitén öka.

Nu ska jag ut och göra Uppsala, innan Jeppe kommer och smärtlindringen släpper. Kanske lite julshopping på G?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar