söndag 11 november 2012

PC vs iPad

Vad ska iPaden användas till nu? Hela dagen har vikts åt arbete. Tyvärr så är mina kunskaper bristfälliga när det gäller att göra Prezi och presentationer på iPaden, vilket stör mig galet mycket. När datorn är på arbetet, så det är bara att luta sig tillbaka. Får lösa problemet imorgon, fast det blir den enkla vägen - PC:n. Hoppas att tisdagens studiedag bjuder på mer bra verktyg för iPaden. Jag måste lära mig mera, fort! 1-0 PC vs iPad.

Att ladda ner böcker är helt fantastiskt. Det går snabbt och är lättläst. Helt klart ett vinnande koncept, även om jag gillar böcker. Gillar verkligen att slippa den bortdomnande vänsterarmen, som är ett ständigt återkommande problem när jag läser analogt. 1-1 PC vs iPad.

De sista fyra dagarna har kameran gått varm. Bara i Berlin tog vi flera hundra foton och på gårdagens examinationsceremoni smattrades det rejält. Jag skulle vilja ha en lösning för att föra över bilderna på paddan. 2-1 PC vs iPad.

Smidigheten med iPaden är så bra. Lång batterilängd och kort startsträcka är bara bäst på iPaden. Datorn håller knappt tre timmar. Än så länge har jag inte stått med en urladdad iPad. 2-2 PC vs iPad.

Extra av allt, tack vare det enorma utbudet av appar. Det är lite som att stå i korvmojjan och be om allt och lite till. Du är inte helt säker på vad som finns i alla röror men är nyfiken på att testa. 2-3 PC vs iPad.

Ja matchen fortsätter , för nu är det halvleksvila med Solsidan.






5 kommentarer:

  1. Så länge man inte ska skriva långa texter är iPaden fantastisk. Är mest glad att mina elever har datorer och inte surfplattor, trots att det finns bra appar.

    SvaraRadera
  2. Vi testar iPads i våra sjuor, men jag har inte dem. Jag håller med om långa texter, fast är ev på väg att bända. Jag måste bara lära mig mer

    SvaraRadera
  3. Tror starkt på denna; http://www.inet.se/produkt/1971195/acer-iconia-w510-32gb-win-8

    SvaraRadera
  4. Skaffa ett Camera Connectio Kit så vinner paddan även fotoronden!

    SvaraRadera