tisdag 13 november 2012

Och iPaden tar ledningen, eller?

En halv studiedag räddade nog min dag från att åka hem och boosta med smärtlindring. En omtänksam IKT-pedagog hade placerat den grupp som jag skulle ingå i, i personalrummet. Min plats blev som vanligt liggandes i soffan. Temat för dagen var att hitta bra appar. Kul upplägg då vi är tre skolor, varav en utanför kommunen, som samarbetar. Att hitta bra och användbara appar är inte min cup of the, men nu kan det bara bli bättre. Det är lite så att jag längtar till att få arbeta mer med iPaden med elever. Lite synd att jag inte har några sjuor. Extra kul är det att träffa gemensamma nämnare. En väninnas väninna arbetar på Ebba Peterssons privatskola, där jag dessutom känner två till. Helt klart är att vår värld är liten.

Vår lilla värld och den ständiga jakten på tid, i tid och otid. Knepigt är det allt! Niorna är på PRAO och i rimlighetens namn borde den extra tid som jag eventuellt får borde räcka, men icke. Mycket hopar sig och de digitala högarna växer. Just nu borde jag definitivt bedöma och skatta elevarbeten, då de kommande tre kvällarna är bokade med utvecklingssamtal. Borde definitivt köra ett gympass i morgonkväll. Risk förelägger för att det inte kommer att ske. Helgen är bokad med roliga saker, så som vinprovning och kalasande med familjen. Får försöka vika några timmar åt arbete.

Nu viker jag tid åt soffan. Hoppar middagen. Orkar inte fixa något, vilket gör att jag ångrar min yoghurtlunch. Får bli lite Arne Dahl och en laxmacka, istället. En bra hjärnrensare och gott att spana på iPaden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar