måndag 5 november 2012

Nerplockad

Hann knappt hem, efter en sen kväll på arbetet, innan mobilen ringde. Okänt nummer skapade genast en lust att låta bli att svara. Som tur var svarade jag. En kvinna presenterade sig som operations-sköterska på Akademiska sjukhuset. Hon ville förvissa sig om att jag hade fått all den information som jag behöver innan den stundande operationen. Helt otrolig servicekänsla. Me like!

Snabbt plockade hon ner mig på jorden, då jag bara hade en förväntan och den var att bli smärtfri. Nu är den inte det längre. Blir utfallet halverad smärta så är det ett väldigt gott resultat. Just nu så smälter jag detta och intalar mig att kan jag sluta med några mediciner och vara lite mindre smärtpåverkad så får jag vara mer än nöjd. Kan jag slippa morfinet så är det ju jättebra. Oavsett så är jag så fascinerad över  samtalet och bemötandet, vilket jag önskar att alla ska få. Detta är vården från dess absolut bästa sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar