lördag 17 november 2012

Vill ha fler timmar

Oj, vad jag önskar att dygnets alla timmar kunde dubblas. Alternativet är att jag drar ner på tempot eller alla måsten, som går att dra ner på. Det är bara så svårt, svårt att prioritera och svårt att inte lägga ribban på normal nivå.

Tur är att utvecklingssamtalen är positiva och med härliga elever samt föräldrar. Denna terminen har jag varit duktigare än någonsin. Jag har hållit tiderna och det är en bragd! Visst borde jag nomineras till Svenska Dagbladets bragdmedalj? Måndagen är terminens sista samtalsdag. Skönt att få sluta när arbetsdagen är slut, även om arbetet fortsätter hemma.

Arbetsveckan avslutades med vinprovning på Palace i Göteborg. Jeppe fick detta i 50-årspresent av barnen. Vilken bra present! Vi valde en grundkurs, vin och helt klart kommer vi göra det igen. Skulle vilja gå en champagnekurs och jag vet att Jeppe vill gå en ölprovarkurs. Synd bara att jag inte dricker öl.

Helgen fortsätter i finsmakartecken. Ikväll ska vi fira. Detta året har vi många anledningar till skumpa, men idag är det Jacobs och min födelsedag samt att Sofia fått förlängt på sitt arbete. Det är nog det bästa av allt. Alla tre barnen är i "hamn" med arbete och bostäder. Både ovanligt och beundransvärt. De har kämpat på bra och tydliga mål i siktet.

Söndagens mål är träning och arbete, arbete och mera arbete. Måste se till att beta av allt som ska göras. Måste läsa in mig på både judendomen och samerna samt bedöma arbeten. Vill definitivt vara klar tills jag ska till Uppsala och operationen. Bra att ha saker att sätta klorna i, så kanske jag inte funderar och oroar mig så mycket inför fredagens skapell.

Nej, nu är det väl dags att dra den tunga kroppen ur soffan och sätta igång. Undrar bara vad jag ska sätta för arbete i Sofias händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar