söndag 25 november 2012


 Jag som har lovat mig själv att aldrig mer åka tåg. Nu sitter jag här igen. I och för sig så fanns det inget annat val just idag. I fredags kom Jeppe upp till Uppsala, då vi skulle stanna till hos Annika och CH. Det kanske inte var det bästa draget att sova borta samma dag som jag blev opererad, men å andra sidan så klarar man en natt utan sömn. Det tog inte många sekunder innan jag somnade i bilen hem. Hem och hem, i alla fall till Kumla.  Stannade till i Jeppes övernattningslya, så slapp han åka hem till Särö över helgen. Det spelade ingen roll var jag ligger och har ont.



Vi tror att vi är strutsar. Gömmer vi huvudena så syns vi inte.
Det är tur att det inte är denna jätte dosa som ska opereras in. Modellen på denna samt fjärrkontrollen, som styr kalaset är av modell äldre. Inte direkt den nya Iphonen. Jag tycker fortfarande att det är helt otroligt. Elektrod strax utanför ryggmärgen, som sticker ut i ländryggen. Allt styrs från läkarens dator och min fjärrkontroll. Detta ska ge smärtlindring. Otroligt!



Hoppas nu bara att det vänder. Frågan är vad smärtan idag kommer ifrån. Det vore konstigt om jag inte kände av att de har kört upp en nål igenom ryggen längst med ryggmärgen. Det får väl vem som helst ont av. Har klarat mig utan smärtlindring idag och höjt upp nervsträngsstimulatorn enligt schemat. Upptäckte, vilket var tur att det skede idag, ett hål i förbandet. En ganska udda variant på dusch inledde morgonen, för att sedan ta oss till Apoteket. Ytterligare ett lager förband täcker nu öppningen. Hade det inte upptäckts idag så hade det blivit knivigt, då Jeppe kommer hem först på onsdag och det får under inga omständigheter bli blött.

Jag har dessutom lyckats sova i två nätter och vakna på samma ställe som sladdar, band och maskineriet. Trodde inte att det var möjligt. Hade faktiskt förväntat mig att jag skulle dra av mig allt i sömnen och vakna av larmet. Det är nog tur att jag inte gillar att sova på magen. Borta bra men hemma bäst. Ska bli skönt att få sova i min egna säng inatt. Löjligt skönt!

Tänker mig en skön natts sömn och förhoppningsvis arbete imorgon. Erfarenheten har dock gjort mig vis. Det är lätt att vara kaxig på hemmaplan. Avvaktar kvällen och natten, innan beslutet fattas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar