onsdag 12 december 2012

Dan före dan, före dan, före dan...

Julen närmar sig med stormsteg och likaså ett jullov. Ett välbehövligt jullov. Betygen är satta och samtalen med eleverna avklarade. Skönt att alla vara nöjda, likaså jag. Jag hade en tanke att jag dessutom skulle hinna skriva en terminssammanfattning med tips och råd inför vårterminen till alla mina elever och ämnen. Backade dock efter de 270 betyg som sattes. Det skulle ta galet lång tid för lika många kommentarer. Det fick bli muntligt istället och det är väl lika bra det.

De få dagar som är kvar på terminen kommer att gå i maklig takt. Det behöver vi alla. Det märks att eleverna är slitna och de behöver också lov. Får nog se till att baka till mina grupper och ha lite mys den sista lektionen i nästa vecka. Kan tro att det får bli lite julbak till helgen. Som vanligt så kommer det inte att bli något överflöd av julmat, då julafton firas hos svärföräldrarna och juldagen äter vi ingen julmat till middag. Det är då det ska vara något helt annat, gärna en god köttbit.

Det är skönt att alla, eller nästan alla, julklappar är införskaffade. Det är bara en kvar. Dessutom är många andra saker på to do-listan gjorda. Det är till och med så att det kommer nya saker på den. Tex så upptäckte jag att den ommålade adventsljusstaken blev så fin och den färgen kommer passa så bra till vårt hallbord. De tre lådorna är numera målade en gång och kommer att få strykning nummer två imorgon. Därefter blir det själva bordsskivan. Arkitektsvart är fint. Jeppes råd att måla insidan av en låda först införlivades inte. Vill ju inte slösa på färgen ;). Får nog kila ut i köket och spana in på kvällens pyssel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar