måndag 17 december 2012

"Men vilka snygga...

...kryckor du har!" Var idag "tvungen", trots en kass dag, ta en runda på Kungsmässan. Inne på Designers only blir jag mottagen med denna komplimang. Och visst är de snygga, mina svart kryckor.  De tråkiga sjukhusgråa står hemma in case of emergency. Det ska dock vara ett större haveri för att jag ska byta mina fina mot de fula. Tänk vad lite som väcker ett leende. En liten komplimang. Ett värmande ord. Det krävs inte mycket, så bjud på det som du kan.

Inne på MQ fann jag det jag sökte, i fel storlek. En snabb check visade sig att kjolen fanns i Örebro, och två samtal senare var kjolen undanlagd och Jeppe uppringd för att ta sig till Örebro imorgon, efter arbetet. Tur är att det är en mil eller så från Kumla. En lycklig Malin ger en lycklig Jeppe. Lyckades dessutom få honom till att posta den, då han inte kommer hem förens på fredag. Bäst av allt var att den bild jag hade på näthinnan, var precis en sådan kjol som jag hittade. Klart att jag lämnade MQ med ytterligare ett leende.

Igår lyckades vi köpa gran på krita. Bankomaten var stängd och vårt Hemköp är inte det mest serviceminded, så vi kunde inte betala och göra rätt för oss. Vi hade tight om tid och frågade om vi kunde ta granen och betala imorgon. Döm av vår förvåning men det fick vi. När jag var om idag och betalade och tackade så otroligt mycket, fick jag till svar: "Det gick ju bra." Vilket det gjorde. Det är så självklart att vi ska stötta Särö IKs verksamhet och köpa gran av dem. Leende gick jag därifrån, efter att ha önskat God Jul!

Vi köpte en liten ovanlig julklapp i år. Det blev vaccin och vätskeersättning genom Unicef. Det känns så bra. Julen ska firas i landet Lagom. Inga julklappar i överflöd eller mat i osmakliga mängder. Det går ju bara att äta sig mätt. Nöjd, igen med ett leende.

Smolket i bägaren är väl den där förbaskade ryggen. Nu gäller det att bita ihop, fyra dagar kvar och sedan är det två veckors lov. Trots detta så kan jag inte låta bli att le, le för att snart bör det droppa ner ett brev i lådan. Ett brev från Uppsala och en ny operationstid. Härligt det är att le, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar