måndag 10 december 2012

Vad hände?

Ja undra som flundra... Imorse var det fulla händer ner till bilen. Eftermiddagen skulle vigas åt gymmet, vilket jag normalt gör på tisdagar. Varför bryta mot en bra tradition? När arbetsdagen väl var slut, var jag likaså. Bestämde mig för att skolka och åka direkt hem, utan att passera gå.

Väl hemma fanns en lång to do-lista. Problemet är bara det att jag somnade och sov gott i en timme. efter att ha sett ikapp Arne Dahl var det bara att ge sig i kast med listan. Brodera ALLA årtal på julklappssäcken var punkt ett. Det håller inte att hoppa över år efter år. En trevlig tradition som min svärmor invigde i den yngre familjen Jeppsson 1983. Finns bara en hake, sykunskaper och Malin går inte ihop. Tycker att det är dödens tråkigt, men nu biter jag i det sura äpplet. Har bara 2010, 2012  kvar och så tänker jag fuska och ta 2013, när jag äntligen har införskaffat brodyrtråd och nål.  Härmed tänker jag avlägga ett löfte! Jag lovar och svär att jag ska göra detta varje år och inte skjuta det på framtiden.

Ytterligare en punkt var att måla om adventsljusstaken i köket. Är så vansinnigt förtjust i vår gamla, som säkert är tio år eller mer och inhandlad på Ikea. Vad göra när den är blekt och inte så fin och det inte finns att köpa en ny lika fin? Jo, laserar den i svart. Fint blir det, för första strykningen är gjord mellan brodederandet. Strykning nummer två får bli efter gymmet imorgon.

Det kommer bli mycket pyssel och knåp de kommande veckorna fram till jul. Jag ska inte arbeta en minut hemma. Betygen är satta och alla elever har fått veta dem idag. Det känns bra, framför allt att terminen har varit bra trots mycket nytt. Gott att eleverna, va de sa i alla fall, var nöjda.

Nej, nu åter till listan och brodederandet. När det är gjort och handbollen är slut, blir det nästa punkt. Packa ihop kläder som ska skänkas och kanske slå in några julklappar. Ska nog också klura på vilka som ska få ett penningbidrag i år. Just nu är det Stadsmissionen eller Frälsningsarmén, som båda gör ett fantastiskt arbete för utsatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar