torsdag 27 december 2012

Vilken tur!

Tänk vilken tur jag har! Jullov! En välbehövlig ledighet utan en massa måsten. Vi har verkligen haft den där lugna härliga jul som alla förtjänar. Är dessutom väldigt nöjd med presentinköpen i år. Bara Martins skjorta som var fel storlek, tyvärr. Det är kul när det stämmer, då det finns en massa tankar bakom paketen.

Tur att vi får åka till Österrike, bara Jeppe och jag i år. Barnen är hemma och arbetar. Så blir det när de är nya på arbetena. Deras tid kommer, och då framför allt Sofia som ligger i startgropen för ett par veckor i Kanada. Imorgon, tidigt, dra vi iväg mot Strengen och i år blir det Ischgl. Det kommer att snöa en del under veckan och de är duktigare på  att preparera än St Anton.

Tur är det att jag kan ta med mina kryckor. Bra start på semestern, men det går att vända på. Vilken tur det är att jag även har ont när jag är ledig. Då går det nämligen att avskriva allt det där med stress och otrivsel på arbetet. För så är det! Trivs gott med mitt arbete, så bra att jag fastnade i Världshistoriskt lexikon igår. Låg i soffan från två till tio, med ett kort avbrott för middagsbestyr, och läste, och läste, och läste. Hiskligt intressent det där med 1700-1800-tals historia. Det är sådan tur att vi åker bil till Alperna, så att jag kan ta med mig dem. Det är nämligen så att vi bor två kilometer rätt upp i himlen, med Alperna som närmsta granne, och då rör vi oss inte ur fläcken efter en dag i backen. Då njuter vi av tystnaden och vårt sällskap.

Tur att jag har Schengenintyg, så att jag kan ta med mig mitt lilla apoteket. Just det är det enda som jag har plockat fram. Får inte glömmas, för då blir det kris. Tänk att gå till en österrikisk läkare och förklara mitt behov. Haha, det skulle nästan vara lite kul. Inte en chans att det skulle gå komplikationsfritt. Nej, jag håller mig till dr K och håller tummarna för att vi inte åker in i tullen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar