lördag 29 december 2012

Sökes resesällskap?

Ring inte mig! Uppe med tuppen och vid första ringningen, då vi skulle åka klockan sju. Kvart över sju  satt vi i bilen, och vår färd mot Österrike startade. Även denna semester blir vi två, då barnen är hemma och arbetar.

Innan vi var i Kungsbacka sov jag. Vaknade av att Jeppe svängde inom Rejmes i Halmstad. Säkringarna i bilens 12 voltsladdare hade gått. Ett relativt kort stopp och en kopp the senare satt vi i bilen igen. Jag sov innan motorvägen.

"Kan du ta fram bokningsnumret till färjan?" På båten mot Helsingör för en bensträckare och toabesök, och ner i bilen igen. Sov innan vi var ute ur Helsingör. "Vi hinner nog med kvart i färjan till Puttgarten." Upp på båten för ny omgång besök och vandring. Hann knappt ner i bilen förens jag sov igen.

Denna dagen kan lätt summeras i antalet sovna timmar. Är det konstigt att jag ligger vaken nu? Tur att wifi finns, då jag inte vågar tända då jag lär väcka Jeppe och han bör ju vara pigg när det är dags att fortsätta vår färd mot Österrike om några timmar.

Summa sumarum, be inte mig vara resesällskap i bil om du inte vill en snosande Jeppsson bredvid dig. Nu ska jag försöka somna om, för att sedan vakna till en underbar frukost i hotell Hess vinterträdgård.

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar