torsdag 6 december 2012

Händerna i luften

Nja, just händerna i luften kommer det inte att bli. Har precis kommit ur duschen efter eftermiddagens rehabpass hos sjukgymnast A. Vad har jag gjort för ont? Förvisso behövde jag ett nytt program, då det gamla var rätt mesigt. Mesigt är dock inte detta. Mina armar är som gummiarmar, jag har ingen styrkraft. Tror att det kommer kännas imorgon. Gott gotti gottgott! 

Gott är det att nästan alla betyg är satta. Nu är det bara dryga 25 omdömen att skriva och betyg i religion att sätta. Hoppas nu att jag hinner göra det imorgon, så att helgen blir arbetsfri. Skulle vara skönt att få fokusera på julklappsinköp, julmarknadsmys och treårskalas. Carl fyller ju tre och det ska ju firas. Även svärmor Siv ska firas, på lördag. Hoppas att det blir älggryta. Blev just i denna sekund väldigt sugen på älg. 

Någon älg blir det inte nu, men varma mackor ska göras så fort damernas handbollsmatch är slut. Nu håller vi tummarna för att de håller sin ledning mot Makedonien. Vilket de bör! Något jag borde göra är att baka till morgondagens fika, men det går inte. Jag kan inte knäcka ett ägg, utan det får bli köpekaga imorgon istället. Det har blivit mycket köpebröd det sista. 

Frågan är om jag ska kunna stryka lite kläder tills imorgon? Borde verkligen beta av den där hemska stryksäcken. Ja säck! Så blir det när man låter det ligga veckor in och ut. Hua! Frågan är om jag kan sitta och stryka ;). 

Ha det bäst i detta grymma väder. Hoppas nu att det får ligga länge, länge. Underbart väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar