fredag 10 maj 2013

Är det möjligt att reklamera väder?

Någon borde ringa SMHI och ta dem i näsan, ordentligt. Dagen lovade solsken och 4-5 sekundmeter. Solsken? Nja, få stunder emellan molnen. Det är ok, för det var ganska skönt ändå. Vi hade bestämt att idag ska det äntligen paddlas, premiärturen för i år. En väldigt sen start på säsongen, men isar, ryggoperation och ryggvärk har satt käppar i paddeln.

I veckan fick jag ett ja, vi kan väl paddla i två dagar och testa det nya tältet. Imorse var inte tongångarna desamma. Min säng är så himla skön. så vi kan väl bara ta en dagstur. Så fick det bli. Packa espressonmaskin, kaffepads, ägg, mjöl mm mm, allt för att vi ska få en god lunch i någon härlig vik. Turen gick till Billdalsbadet och en tur norr ut mot Göteborg. En härlig paddling och en god lunch intogs, tills vi märker att det börjar blåsa upp rejält. Där SMHI, just där bröt ni mot era löften mer än tillåtet. Sören vad det blåste. Det gick gäss på havet. Vi fick en klockren motvind hela vägen tillbaka till Billdal. Kan lugnt erkänna att jag var precis helt slut redan innan vi kom i land. Ett par vilopauser vid bojar, för att försöka återhämta kraften. Den sista biten gick på ren vilja. Väl i land så orkade vi knappt ta oss ur kajakerna, och när vi väl gjort det så kraschlandade vi på bryggan. Hade planerat att ta ett dopp idag, men fanns absolut ingen ork. In med sakerna i bilen och rätt hem.

Nu har vi landat, nyduschade och mosiga, i soffan. Dopat mig med maxdos Tramadol, men det är det värt. Predoping innan paddling för att fixa några timmar i kajaken och sedan mer doping för återhämtning. Kajakerna ligger kvar på biltaket, då vi tänkt oss paddla imorgon med. Men, jag säger bara MEN SMHI, då får ni baske mig hålla det ni lovar ;).








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar