måndag 20 maj 2013

Skumt, sa Bull!

Knepigt läge! På tre dagar har min ryggmärgssträngsstimulator varit avstängd i två. När jag skulle sätta mig på laddning ikväll så var den avstängd igen. Tur att detta skedde ikväll, då sköterskan i Uppsala har telefontid. Ett snabbt samtal, där vi bestämde att detta måste kontrolleras. Ska föra lite dagbok och checka av. Hoppas nu att detta är något tillfälligt. Skumt är det i alla fall.

På tal om skumt, så har jag fått ett skumt mail. Jag har blivit erbjuden ett lån, som ges till deprimerade och om jag bla anger min längd.

"-
bra dag,
       Få ett lån på 3% på både kort och lång sikt. UniCredit Group är en global utlåning grupp inrättats för att möta behoven hos ekonomiskt deprimerade klienter. Vi driver alla typer av lån. Ge följande information för ansökan.
       Fullständigt namn:
       kön:
       land:
       Belopp som krävs:
       längd:
      syfte:
     
             Vi behöver den här informationen för lånet bearbetning.
    
       Med vänliga hälsningar,
       Nina Molven.

Nu finns det bara tre saker som strular till det. Nummer 1: Jag är inte behov av några pengar. Nummer 2: Jag är inte deprimerad och nummer 3: Jag vill inte berätta min längd. 

Från skumt till salighet. Igår var vi på den sista föreställningen av Barberarn från Sevilla. Den var så bra. Ensamblen fick stående ovationer länge. Sätts den upp på Göteborgsoperan snart igen, gå och se den. Jag är övertad om att ingen kommer bli besviken. 

Nu över till spökhistorier. Sexornas berättelser ska bedömas. Nu närmar sig slutet. Sommarlovet kommefr med stormsteg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar