fredag 17 maj 2013

Hjältar i stora lass

Vilken dag! Just nu visar termometern på 30 grader i skuggan. Jag har kraschat i soffan och njuter av att det är helg, igen. På schemat idag stod det Klätterfabriken, idag igen. Igår var vi inne med 8/9:a  och idag var det 6/7:s tur. Vi har med vår inriktning Äventyr i naturen gjort detta innan, och det är riktigt lyckat.

Välmåendet späddes på när vi entrade lokalerna och, buss och pendel hade fungerat klanderfritt. Efter att eleverna hade klättrat av sig och dinglat klart på höga höjder var det till att skynda sig till pendeln igen. Nästan framme kommer "Kalle" 12 år på att, visst ja min väska glömde jag. Trots att det var det sista vi sa, "Glöm nu inget!"  Fem minuter till pendeln ska gå, då tar vikarie Tobbe det långa benet före det korta och sprang dubbelt så fort och hinner tillbaka innan pendeltåget kom in på  perrongen. Vilken hjälte! Dagens nr 1!

Hjälte nr 2 är helt klart den otroligt sympatiske busschauffören på KES-bussar som förbarmade sig över oss då bussen gick mitt framför näsan. Tåget körde in på det spåret som ligger längst bort från busshållplatserna, vilket de inte brukar. När den goe chauffören, som hade kört oss igår, ser att vi missade bussen erbjöd att han eventuellt kunde köra oss till Smedingeskolan, så att eleverna skulle hinna med sina skolbussar. Det gällde bara att han inte hade någon passagerare som väntade på skjuts till Signeskulle. Han blev vår räddare i nöden. Dagens ros blir dagens bukett. Hoppas nu att han läser Norra Halland och ser min insändare.

Hjälte nummer 3 måste bli jag själv. Åkte till det stora hatobjektet och köpte rosé- och vitvin. Normalt brukar Jeppe stå för den del av handlandet, men eftersom han kom iväg sent från Kumla idag tänkte jag överraska. Ja kanske så att jag främst överraskar mig själv mest. Därefter blev det ett gympass på Friskis & Svettis. Galet varmt! Väl hemma satt duschen som en smäck, om det nu inte var så att det där som inte får hända hände. Böjde mig framåt utan att spänna bukmusklerna och där small det. Orka, ryggkräk! Så kraschlandningen i soffan kommer att bestå ikväll och rosévinet får vänta. Ingen bra kombo med morfin. Får ligga här och njuta av värmen och Pernilla Anderssons ljuva röst.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar