söndag 26 maj 2013

En bra får duga-dag

En riktigt härlig sommardag idag. Ljumma vindar, halvt under markisen intogs frukosten. Uppe i bra tid idag, vilket inte är jättevanligt då jag är en sjusovare enligt Jeppe. Bestämde mig redan igår för att det skulle bli en sväng till läkaren om värken bestod. Så blev det. Det var många som hade samma tanke som jag. Nummer 25 och det var 17 före mig. Känns skönt att jag har en "gräddfil" till en brits och morfinsprutorna. Efter två sprutor och en timme senare hämtade Jeppe mig. Så skönt att bli smärtfri ett tag. En stund i solstolen och en i soffan, fixade jag att stryka min ganska rediga hög.

Nu är det åter soffhäng, efter en god grillmiddag med en rabarberpaj med knäcktäcke som Jeppe bakade  imorse. God som attans! Fick middagsgäst, då Jacob kom ut en sväng.

Just nu borde jag ta tag i andra världskriget eller bedöma elevarbeten, men orkar inte. Kämpar emot sömnen som bankar på dörren. Morfinets baksida, trötthet från hell. Det får bli att arbeta imorgon kväll istället. Lägg där till att fix och trix med matinköp, planerande och packande inför en tvådagars paddling med vår inriktning Äventyr i naturen. Vi bli ca 30 elever och fem vuxna som ska dra iväg till Fegen och vatten däromking. Det ska bli väldigt spännande att se hur detta ska gå. Då tänker jag både med allt som kan hända när man paddlar och om min rygg kommer hålla eller ej. Just nu håller vi alla tummar och tår att vi har vädret med oss.

Nu blir det over and out, då jag ska skypa med Sofia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar