onsdag 8 maj 2013

Bättre än Google

Mobilen aviserar tre missade samtal och ett meddelande.

"Mamma, ring mig!"

Lydig som jag är ringer jag först Sofia, inget svar. Därefter Jacob, som berättar att han ska representera Emil Lundgrens på Elfackmässan. Kul att han får det uppdraget som nyanställd. När jag tillslut får tag på Sofia får jag följande fråga:

"Räcker åtta stora rabarber till en paj för åtta personer?"
"Ja, men du får göra mycket smuldeg."
"Men Sofia, varför ringer du mig? Du kan ju Googla på det."
"Jo, men du är bättre än Google."

Nu vet ni! Så, så är det! Ring mig om ni undrar något!

Eftermiddagen har vikts åt Smedingeskolans visionsarbete. Vi har arbetat med Carl Heath, där tankarna har fått snurra och uttryckas. Kul, lärorikt och jobbigt. Tänk att det ska vara så svårt att uttrycka självklara saker. Vi alla vill ju utvecklas och möta framtiden så bra rustade som möjligt.

Sent hemma, trött i rygg och huvud, kan jag sätta mig till ett dukat bord med stekt strömmimg och världens godaste potatismos. Är jag bättre än Google så är Jeppe världsbäst på potatismos.

Mätta ligger vi i varsin soffa. Jeppe spanar hockey och jag vågar knappt fråga vilka som spelar och varför. Hockey = Fia med knuff! Vuxna män som slåss med pinnar.

Jag lapar i mig mitt thé och fortsätter läsa i min bok. En bra start på fyra dagars ledighet, även om det kommer innebära minst en arbetsdag imorgon. Jag avstår handbollsfinalerna på Scandinavium, för att ligga i soffan och bedöma svenskauppgifter. Kan ju glutta på TV emellan åt. skulle det inte fungera så får jag väl Googla resultaten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar