måndag 13 maj 2013

Boosting

Åter inne i jobbsvängen. Tänk så fort fyra dagars ledighet läggs bakom och så kör man på i hundra igen. Segt som kola var det att komma ur bingen imorse. Galet efter så många timmars sömn. Det var bara att hasta in i duschen och snabbt ner för frukost. Det var inte bara jag som var trött. Jag hade väldigt många elever med mig. Det som känns bra är att vi kommer att ro iland alla teman. Kag tvivlade mycket i förra veckan, men efter dagens lektioner i både so och svenska känns det bra. Boost nummer ett.

Snabbt från arbetet till Friskis och Svettis för ett gympass. Detta fick vikas åt sidan i helgen då fredagens paddling tog mer än musten ur mig. En extra Omeprazol i magen och Pernilla Andersson i lurarna fick jag arbetat igenom mitt rehabpass. Härligt svettig och boostad, nummer två.

Snabb dusch, kraschlandade i soffan för att upptäcka att dator, exklusive sladd, är med hem. Satan! Skulle ju slänga ihop en Prezi över mellankrigstiden och uppstarten till andra världskriget. Då hittar jag boost nummer tre. Två bra presentationer på So-rummet/Youtube. Härligt med sharing is caring, då detta räddar min so-lektion med år nio imorgon. Minns inte riktigt slutet på den sista presentationen, för jag stensomnade.

Blev uppjagad ur soffan för middag. Fattar inte när jag ska lära mig att jag inte gillar lamm. Det smakar ull, mera ull och ännu mera ull. En kotlett gick ner, men aldrig mer. Tänker mig att en melonhalva skulle sitta fint, men just den sorten tålde jag inte. Kli, kli! Ja, men en blodgrape satt fint, enligt smaklökarna men inte för magen. Ja, ja vi kan boostas på olika sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar