måndag 26 augusti 2013

Blir konfucenbo

Blir lite konfunderad. Skulle ringa till röntgen på Kungsbacka sjukhus idag, för att checka av väntetiden för att få en datortomografi gjord. Går ut på hemsidan och får följande information:

Röntgenavdelningen Kungsbacka
Besöksadress:Huvudentré, målpunkt F, Tölövägen 3
Telefon:Telefontider:
  • Mån–Tors 6–11:30
  • Fre 6–11:30
Bra, bara att lyfta luren och ringa då klockan var tio. Vad får jag höra, efter ett antal "Tryck ett för..., tryck två för...?" Jo följande: "Vi kan inte ta emot fler samtal idag. Var god ring första nästkommande vardag." Ja tro tusan det, ja att de inte kan ta emot fler samtal. De har ju satt på telefonsvararen. Ååå vad jag älskar service. Vojne, vojne!

Skönt är det att det har varit en bra dag idag. Kollegorna har väl inte trott att jag har varit i mina sinnes fulla bruk, fast det är jag ju inte, när jag har legat på golvet inne i arbetsrummet eller personalrummet för att göra mina McKenzieövningar. Men vad bra de har fungerat. Så jädrans nice att känna hugg i länden och lägga sig platt på magen och resa överkroppen och klämma tillbaka diskkräket. Den kan bara tro att det är jag som bestämmer. Så det så! 
 
                           

Om ni funderar på vad de gul-svarta sträcken i golvet är, så är det reserverad plats för handikappvagnen. ;)

Riktigt bra med två timmars planeringstid mellan dagens två lektioner. Mycket blev gjort och bockades på To do-listan. Därefter fick Katrin och jag samlat ihop oss om våra tankar angående Unicefprojektet. Detta kommer bli så bra. 

Tycker faktiskt att jag är värd en stund på sofflocket nu. Ligger på laddning. Både mentalt och fysiskt. Kan liksom inte smita någon stans på en stund. 

                           

Herre gud, detta är ju helt sjukt. Vilken värld vi lever i. Måste se till göra en app till den. Måste ju att gå att styra genom Bluetooth. 

Over and out! Nej just det, jag ligger ju kedjad vid kontakten. Får dricka upp mitt thé och spana in


Tjing!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar