fredag 2 augusti 2013

Shop until u drop

Idag har vi hjälpt till med att höja landets BNP. igår var jag tvungen att ställa larmet på mobilen. Det är inte många morgnar som jag har varit tvungen att gå upp innan jag vaknar av mig själv. Lägg där till att jag är grymt morgontrött och kvällstrött. Nu var vi inte uppe i ottan, utan klockan tio skulle vi vara på Toyota i Mölndal dör att hämta min nya bil. Den lilla sportbilen är nummer tre i ordningen av samma bil. Nu tycker vissa att det är något överdrivet att kalla den för en sportbilen, men visst är den fin.

                       

Det är en speciell känsla att sätta sig i en sprillans ny bil. 

Nästa BNP-höjande shopping var på IKEA. Där kommer man aldrig ut utan shopping på en tusing. Sedan hem för kaffe och Ketogan med lite soffhäng, trots det grymma vädret. En riktig kanondag. Efter ett samtal med vårdcentralen och ökande av epilepsimedicinen och många snurrande tankar om jag kan börja arbeta om en vecka. Vilken kass sommar det har varit i år. Tur att det har varit ett sådant underbart väder. Det lyfter! Nu är det bara att vänta och se om höjningen räcker. Hoppas, hoppas!

Efter nitton år ha äntligen en önskan gått i uppfyllelse. Vi har blivit med en torkvinda. Set är lite kul att vi skaffar en nu när vi bara är två i hushållet.

                                     

Vindan på plats och nya blommor, både ute och inne, är vi beredda att möta hösten. Det gör i och för sig inget om sommaren gaddar sig fast och stannar några veckor till. 

Ska för sova en stund, innan middagen. Dum tid, men så skönt. 

Kärlek!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar