tisdag 27 augusti 2013

Tycker synd om dem

Ja, jag tycker synd om dessa stackars telefonsäljare. De har oftast dålig och resultatbaserad lön för att sälja saker som är svårsålda. För ett tag sedan bestämde jag mig för att nästa fång någon säljare ringer och frågar hur det är, då ska jag lägga ut orden. Oj, oj, oj! Sagt och gjort. Den stackars killen som ringde fick minsann veta hur det var. ;)

Idag ringer en tjej från Miljonlotteriet. Hon frågar artigt om hon får störa en stund. 
"Det är så att jag ska kompensera dig."
"Jaha, för vadå?"
"Ja för att du inte har vunnit någon miljonvinst." 
"Ok?"
"Ja du får fyra lotter för 250 kronor och så skickar jag med några extra lotter."
"Häää...."
"Hur kan du kompensera mig för got jag aldrig köpt och sedan ska få betala för?"
"Jo, men ju..."

Stackars tjej. Hon blev alldeles svarslös. Ja, vad ska hon säga. Det är ju bara att tacka för sig och lägga på. Hoppas i alla fall att hon har en ok grundlön. 

Jag äri alla fall nöjd över dagen,  här långt. Ryggen bättre än någonsin, Mina sälövningar fungerar jättebra och jag har fått mitt Fuck cancer-armband. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar