fredag 23 augusti 2013

Livet är inte rättvist

Att livet skulle vara rättvist vet vi ju är helt felaktigt, men någon måtta får det allt vara. Dagens frustration kanske hjälper till, då jag var hos sjukgymnast A. Börja om rehab för tusende gången OM inte ryggmärgsstimuleringen sätter  P för det. När jag kom hem drog jag iväg mail till Nevron, som är företaget som säljer dessa. Inte för att jag väntar mig svar förrän tidigast måndag, men då var det i alla fall gjort.  Helt plötsligt plingar det till i inboxen. Svar från Krister. Det finns inga hinder att göra McKenzie-övningarna. Snabbt ner på mattan, för sälen. Först 10 gånger. Vänta och känna efter, och det kändes ok. Tio till! Mat! Två timmar senare igen, 2 x 10 st. Dessutom har jag inte tagit kvällens Tramadol. Känner mig nöjd! Nu ska jag bara hänga på telefonen och ringa röntgen, för att påskynda väntetiden. Hoppas att svaret inte blir det som misstänks, ett nytt diskbråck. 

                        
    

Hoppas på fortsättning följer. Behöver en bra dag, inför morgondagen så det vankas gourmetpaddling med Friskis och Svettis. Vi är ett gäng som ska ut och brassa mat på en ö. Mat på en låga. Vädret spås att bli kalasbra, över hela sommaren. Tänk om sensommaren och hösten kan fortsätta i sommarens spår. Då blir det bra! 

Ska avsluta arbetsveckan som brukligt. Thé och tidig sänggång och hoppas att jag slipper möta han nedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar