fredag 30 augusti 2013

Kvinnlig list

Inget är som kvinnlig list. Det är gott att erfarenheten är lååång. Jag har legat i hårdträning i över trettio år. Faktiskt väldigt snart 31. Efter en bra vecka, ja en jättebra vecka utan kryckor och huvudvärk tog jag  mig till Kungsmässan för shopping. Härligt med fredag och att jag slutar klockan ett. Lite sent ifrån arbetet var jag redo för shopping. Tänk vad lite höstrusk kan göra. Dammsög affär efter affär. Shoppade till Jeppe och till mig. Det räcker att han får en egen påse med gotter, så är han nöjd. Det där med jämlikhet och rättvisa är viktigt. En till dig och en till dig. Tänk vad vårt liv är rättvist!

Rättvist, eller rättare sagt är att en rättvisebaserad skola, är vi på väg att bli. Fick samtal idag fån Anna på UNICEF att Lilla aktuellt vill komma ut till oss. De vill se vårt arbete med barnkonventionen. Spännande!

Höstrusket verkar ge vika, vilket gillas. Agnes spelar på Liseberg ikväll och planerna är att vi ska ta oss dit. Först lite mat i magen, färska pastarullar med fyllning av färs, champinjoner, spenat och riccotaost. Kan vara det suget som gör att ett glas vin smakade gott. Har, tyvärr av medicinerna, taskiga smaklökar.  Hoppas nu på ändring. Håller som bäst på att trappa ur Tramadolen. En liten minskning varje vecka. Det kommer gå långsamt, men håller tummarna för att det ska gå. Förhoppningsvis kommer svaret snart om varför jag har haft en så dålig sommar. En ct, datortomografi, ska göras på måndag. Tyvärr med kontrast. Kommer att få dricka vatten som en tok, i dagarna två. 

Nej, nu åter till helgen. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar