tisdag 5 juli 2011

Eskimåpaddel på G

Eskimåpaddeltillverkning är nu ett faktum! I morse bar det snabbt iväg till Beijers, i Kungsbacka. Väl där, med inköpslistan i högsta hugg, så behövde jag lite hjälp. Stackars killen på byggavdelningen, han tittade på som om jag var ett miffo. När jag väl bestämt mig för måtten så var det bara att välja bräda och det var inte det lättaste. Det bör vara så få grenar som möjligt, då de blir den svagaste länken, sedan ska den vara vacker dessutom. Ganska snart var rätt planka funnen och snabbt iväg för att få den avsågad. Behöver ju bara 210 cm, så de 40 över ska bort.

Nu till det svåraste, val av verktyg. Visst hade jag kunnat göra det lätt för mig genom att skissa upp måtten och få den tillsågad, men det är ju ingen sport. Hyvel, sandpapper inhandlades efter experten Jannes råd. Han tittade pillemariskt på mig och sa med ett snett leende "Ja det går nog, om du har gott om tid" och just tid är ju ingen bristvara för mig.

Väl hemma var det bara att sätta igång. Rita upp, mäta och börja såga. Jisses så varmt det var idag. Gymmet - släng dig i väggen! Att göra en paddel kräver sin styrka och tålamod. Men "so far so god!, jag är så nöjd.

Något mindre nöjd är just nu ryggen och nacken. Tror jag ska hemlighålla detta projekt för sjukgymnasten och läkaren. Kan bli svårt att förklara! Nacken kan jag i och för sig skylla på att jag dök i vattnet. Inte smart! Tur att Sofia är hemma, för nu är det dags för lite traktioner. Ryggen känns också, fast det kan jag förstå. Nu ska Sofia få hjälpa mig att lufta upp min snickarbänk på utebordet. Har inte fått fixat benställningar till den, vilket visar sig vara lite svårare än jag tänkt. Fast även det kommer att lösa sig.

Just nu vilar både paddeln och jag, tills imorgon. Det regnar nu, välbehövligt, och jag ska ägna kvällen åt middag, strykning, Allsång på Skansen och Google +. Google+ är ytterligare socialt medie som vill konkurrera med Facebook och självklart så vill jag upp dansa även där.

Kärlek till er alla, ned kommer lite bilder på dagens framsteg!//M






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar