måndag 4 juli 2011

Kanske ska gå på lärarlyftet?

Har en ganska lång to do-lista, fast fortfarande bara i huvudet. Just nu har den utökats med ännu en punkt - en grönlandspaddel. Imorgon ska jag banne mig ställa klockan och upp i gryningen, för det är väl då tuppen vaknar. Jag ska dra på mig blåstället och dra till brädgården. Hoppas nu att jag får in det jag ska ha i min lilla sprotbil, Toyota Aygo ;). Här ska det köpas kvistfritt granvirke, lim, sandpapper och en hyvel. Dessutom ska jag passa på att köpa till Ernst coola stolar. Kan ju lika gärna passa på när jag ändå är där. Hoppas killarna eller tjejerna för den delen, hjälper mig. Får spela på min kön eller spela erfaren. Haaaa!

Att paddla med grönlandspaddel kräver lite annan teknik, men tror faktiskt det kan passa min halta och lytta kropp. Desto smalare paddelblad ju mindre påfrestande är det på axlar, nacke mm. Det är grymt att man kan finna det mesta på nätet. Vad mer kan jag behöva? Skulle det inte fungera så får jag väl söka lärarlyftet och bli träslöjdsmajje. Kan ju inte skryta med att syslöjd var min grej. Gick runt med en tygrulle på axeln och låtsades arbeta i en termin. Jag kunde ju inte hjälpa att någon hade knyckt mitt lapptäcke. Det fungerade ganska länge, tills jag vände mig om och min sylärare fick tygrullen i huvudet. Det var faktiskt inte meningen, kunde ju inte hjälpa att hon var där. Ja, ja det var tur att man gick i skolan på den tiden då man fick betyg bara man var på lektionerna - eller inte... Då hade jag kanske kunnat lägga upp mina egna brallor och sy i en knapp idag. Hmmmm, tål att grunnas på.



Nej nu ska jag mäta, räkna och skriva upp hur mycket virke jag ska köpa imorgon. Satan i gatan - jag får gå och lägga mig nu för jag längtar tills imorgon.

Kärlek//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar