fredag 8 juli 2011

Gillar faktiskt detta!

Tycker faktiskt att det är grymt mysigt att ligga i soffan och softa och utanför vräker regnet ner. Har precis landat efter att ha varit i Kumla hos Jeppe. Det låter det, men jag kan försäkra er att han inte sitter inne på bunkern som förövrigt är så stor. Nej, han arbetar som säljare på Butikskonsult. Dit kom jag igår eftermiddag, efter lite vild gissning över vägen själv. Fast det var bra, för detta ledde till att jag fick se en skymt av fängelset.

Anledningen till mitt tur dit var att hjälpa Jeppe med möbelinköp och inreda hans övernattningslägenhet. Han har få en etta med sovalkov i centrala Kumla. Ja nu är ju inte Kumla en stad om är överdrivet stor, eller rättare sagt den är väldigt liten men en tillväxtkommun. En liten gullig stad, som ändå ligger så nära Örebro att det är ok. Hade varit jobbigt om det var långt till närmaste större stad, ja storstad kan vi väl inte kalla Ö-br för, för diverse inköp. I vilket fall som helst så tror jag Jeppe kommer att trivas bra de nätter han kommer att tillbringa där uppe, allt är ju verkligen bättre än att ligga på hotell - vilket han har gjort i åtta månader nu. Vi kommer dessutom att inviga lägenheten och dess möbler redan på söndag. Vi kommer att åka upp direkt efter Oscars dop och stanna över natten, dels för att montera resterande av möblerna och dels för att vi ska vidare mot Luleå. En vecka i Norrbotten med bland annat paddling står på tur.

För nu börjar semestern på allvar! Ikväll går Jeppe på sin fyra veckors ledighet och vi ska vara en vecka uppe i Luleå och två-tre veckor i Haverdal. Vi har hyrt Kvarnvägen även i år. Det blir tredje sommaren i rad och det är skönt att komma till något som vi vet är fräscht och fint. Dessutom har de gjort lite ommöblering och ställt in en soffa i vardagsrummet och under loftet har dubbelsängen fått plats. Skönt att kunna ha ett ställe att sitta på och inte som förr om åren knökat ihop oss i fönsternischen och fåtöljen. Ja mys blir det med H-dal och att få umgås med Prien-Intinis, Blums, Östbloms, Bolmstedts x 4, Ruthan med familj mfl mfl. Vi fortsätter samtalet där vi slutade det sist och kör med vår analoga Facebook. Blir garanterat ett och annat besök också, brukar var många som vill njuta av Halland med oss.

Njuter gör jag just nu av regnet. Jo det är sant, gillar när det vräker ner och ändå varmt. Det gör att det är tillåtet att vara inne idag. Just nu ska jag faktiskt ägna mig åt något som inte brukar hamna på min lott, men tycker väl inte att Jeppe ska behöva börja sin semester med att komma hem och dammsuga. Lite dammtorkning och vips så blir det så fint igen. Sista gången för mig innan skolan börjar, för nu är det Sofia som tar över det ansvaret. Det är hon som bor hemma och då får hon sköta städet med. =D Först ska jag bara köra ett maxat träningspass. Fyra rygg- och två nackövningar. Inte direkt så att man bli svettig, men det ska göras två gånger respektive varje timme - hela sommaren! Ska inte tillbaka till Agneta förrän i augusti, så då hoppas jag att jag får börja träna så att det är någon idé att byta om.

"Att slå ihjäl tiden, detta monster, är vår allra vanligaste och tillåtande sysselsättning." 
Charles Baudelaire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar