måndag 4 juni 2012

...och igen!

Idag blev det en kortis på arbetet. Ett möte och en lektion innan det var dags att åka till Chalmers för att lyssna på Johannas presentation. Hon och Pernilla har skrivit sin mastersuppsats på SCA, under temat (för att göra en lång titel mycket kort) inovativa lösningar. De gjorde en jättebra presentation och opponenterna var mycket sympatiska. Lite synd att de var tvungna att hålla den på engelska, fast en hel del gick fram ändå. Lite kul är det att mycket går att applicera inom många olika verksamheter, till och med i skolans värld. Att skapa rätta förutsättningar för omorganisation är viktigt och att fånga alla som berörs. Spännande! Direkt efter presentationen bar det direkt iväg till Säröledens familjeläkare, igen. Ska fundera på om jag ska mantalsskriva mig där. Idag kom en läkarstuderande in och pratade en stund. Det måste vara en kanonbra praktikplats, där alla är så bra och patientfokuserade. Nu önskar jag mig bara att det var det sista besöket för denna bakslagsomgången. Det är det där att aldrig säga att det är bra nu... Slår tillbaka lika säkert som att julafton alltid är den 24 december. Dessutom är det lite knöligt att ligga o må som om någon dragit en kondom över huvudet. Är en bit bort. Trodde just att det var anledningen till att Jeppe tyckte att jag skulle vänta i bilen, när han snabbt skulle in i en surfshopp. "Det är bäst för dig att du väntar i bilen, och för plånboken." omtanke för mig eller sig ;)? Långt borta är däremot inte sommarlovet. Nedräkningen har börjat och betygen är satta. Årets nior blir de sista med de gamla systemet. Hoppas nu att de kommer in på sina första val. Fast först får de njuta av ett långt lov. Även jag får en lång semester, som ska bli skön. En tur till Paris kommer att sitta fint. Likaså några veckor på landet och paddelturer. Frågan är bara om det blir västkusten eller östkusten. Fjällbacka lockar, Gotland likaså men även Åland. Väder och vind samt just den dagens sinnesstämning styr. Det gäller att njuta av livet och dess godbitar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar