söndag 17 juni 2012

One day more


Den absoluta nedräkningen görs nu. One day more, sedan är det sommarlov med åtta veckors ledighet. Just nu är jag mer än väl värd detta. Vårterminen har gått i mer än 100 knyck. Det är inte bara, om än mycket, arbete utan även mycket roliga saler. Gårdagen gick åt att laga mat och fixa inför kvällens happening. Sofia, Johanna och Martin skulle firas, då de är examinerade. Sofia är färdig sjukgymnast och har gjort sin första vecka på ett korttidsboende samt fått uppdrag att massera killarna i RIKs a-lag. Tråkigare kan man ju ha det. Johanna och Martin är klara på I-programmet och de börjar sina anställningar i augusti. De har ju fått tillsvidareanställningar redan innan de var klara. Hoppas så att även Sofia får signera ett tillsvidarekontrakt snart. 

Kvällen firades med familjerna Andersson och Jeppsson. Ett ålderspann på sex månader till dryga 80 år. Kul att alla kunde komma. Är de sista åtagandet för oss föräldrar avklarade nu? Nja, ris eller chans menar jag ju, är väl att det kommer stundande bröllop. Kan tänka mig att det finns ett och annat som vi får hjälpa till att fixa. Fast vad gör det? Kul att laga mat och att få umgås med trevliga människor.


Förmiddagen har bestått av en hel del pysslande och fixande med matkassar. Insåg att kylens innehåll inte kommer att ätas upp då Jeppe var tvungen att dra till Kumla redan ikväll och jag äter inte speciellt mycket. Det är definitivt medaljens baksida, att barnen har flyttat hemifrån. Kylen är ganska tråkig och andefattig. Fast barnen blir bara glada och vi likaså.

Kvällen har vikts åt en kort men galet stark Lisa, som är massör. Hon har lagt en halvtimme på min ömma kropp. Fattar inte hur det går ihop. En och sextio hög och stark som en oxe. Hennes högra tumme är säkert dubbel så stor som den andra. Gott gör det, om än ont. Hoppas nu att trenden har vänt och att jag slipper de där gråa och trista kryckorna. Skulle vara så glad och nöjd om de inte får följa med till Paris. Oavsett så ska trippen dit bli så mysig. God mat och dryck och många måsten ska göras. Alla de där måstena som inte blev gjorde när barnen har varit med. Listan kan göras lång. Tror jag ska gå och knyta mig med reseguiden. Suga så där gott på karamellen som aldrig verkar ta slut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar