söndag 10 juni 2012

Vi flytt vi

Eller kanske inte vi, men barnen. Jacob har flyttat till Örgryte, fast då hans lägenhet genomgår en total renovering så bor han hos svärföräldrarna som flyttat till landet. Sofia, eller rättare sagt hennes bohag har vi flyttat ner från Luleå och parkerat i vår hall och vardagsrum. Alla dessa, eller nästan, har skjutsats in till Johannas lägenhet som Jacob har haft och Sofia ska få. Så nu är snart ordningen återställd. Snälla som vi är så har vi lagt söndagen på detta. Skulle hjälpa sonen med att putsa fönstrena och så blev det nästan. Manicken laddade ur så jag har vardagsrummet kvar. Får ta en tur in i veckan. Trots allt så har fönsterputsningen blivet så mycket roligare med manicken. Helgen har försvunnit i ett nafs. Jeppe var på Amerikafest med arbetet på fredagen och jag kröp tidigt i säng. Allt för att vakna samtidigt som Jeppe kom från Kumla. Jagade som en besatt efter massör Lisa som fick ta sig an min sneda kropp och helt otroligt vad hon kan fixa. Kom in som en fjällbjörk och ut som en fura. De ni! Gör om det om ni kan. Skönt att vakna i morse och känna sig någorlunda rak. Så nu banne mig så ska jag hålla. Måste fixa sex dagar i Paris med shopping och allt. Det kommer bli en väldenas massa promenixande. Nu laddar jag om för de sista arbetsdagarna innan semestern. Marstrand imorgon med alla sjuor. Lunch med niorna på tisdag och avslutning på onsdag. Torsdag på arbetet, fredag på Åsaskolan som processledare och måndag på Smedinge igen. Där efter väntar ett långt sommarlov. Det är jag så värd! Fast innan dess så bör jag ta itu med min gigantiska strykhög. Snyggt med blusar, men så tråkigt att stryka. Kan dock tänka mig en laddning först, typ en power nap i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar