söndag 3 juni 2012

Det går inte att säga för många gånger

Så nu kommer det igen. Ytterligare en gång har Säröledens familjeläkare lyft upp mig. Med tanke på den sista veckans aktiviteter så är det inte konstigt att jag har ont. Kände redan i fredags att jag borde åkt in för att få morfin, men hann inte innan de stängde och det fanns absolut ingen energi till att åka in till Kungsbacka sjukhus. Gårdagen trodde jag att den var bättre än den var, så det var bara att bädda ner mig i soffan med Ketogan, efter Göteborgsturen. Jeppe hade en del praktiska detaljer att lösa inför kommande personalfest, så en stadstur var absolut nödvändigt. Även i morse var det bättre, trodde jag. Gör om och gör rätt, m a o åk till läkaren. Det är så skönt att just min läkare arbetar varje söndag. Det är bara att åka upp och lägga sig. Helt fantastiskt! Har sagt det förr, men de är otroliga. Skönt var det att kunna åka hem en timme senare och faktiskt vara smärtfri. Dessutom skönt att jag får Dr K:s bekräftelse på att det jag har gjort är helt rätt. Det är som hon säger värt det. Det är ok att få ont när jag har gjort något roligt.

Skärsjön

Det innebar egentligen bara ett fel, det är inte läge att bedöma elevarbeten och sätta betyg. Ska sätta igång med detta efter maten istället. Betygen ska vara klara imorgon klockan åtta. Gott att jag ligger i framkant med arbetet. Har egentligen satt alla, men måste bara dubbelchecka. Ska även slänga ihop en vikarieintstruktion till Anneli. Imorgon ska vi in på Johannas presentation av sitt mastersarbete på Chalmers. Kan tänka mig att det blir fika eller middag på stan. Hoppas att ryggen är med mig, så att jag slipper ta en vända till doktor K igen.

Nedräkningen av vårterminen rasar i världens fart. Egentligen har vi bara denna veckan kvar med "vanliga" dagar, då vi nästa måndag åker till Marstrand, tisdagen är det niornas lunch och sedan avslutningen på onsdag. Helt otroligt vad fort denna terminen har gått, som sig bör.

Nu är middagen i magen och dags att ta itu med kvällens arbete.

Kärlek!//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar