torsdag 31 maj 2012

Tur att jag hade cykelhjälm

Lygnern 20120530

Jag förväntar mig faktiskt att ett speciellt foto läggs ut på Facebook. Tänk så tokigt det kan gå. Dagen har inneburit ännu mera motion. Målet var Hanhals holme. Dit cyklade vi med Äventyr i naturen-inriktningen. Hjälmar på, kedjor smorda och svisch iväg. Vi trampade på emellan åkrar och Rolfsån, förbi ladugårdar och hus. Vinden tryckte på bra, och självklart var det motvind, och molnen hängde tunga. Väl framme så var det fiske, flöjttillverkningen, bad och grillning. Dagens lunch: Hamburgare. Efter några timmar var det dags att trampa tillbaka till Smedingeskolan. Den sista biten, absolut sista 100 meterna händer det. Det som inte får hända händer! Jag trillar av cykeln och landar med huvudet i backen. Detta förevigade givetvis en elev =D. Det bjuder jag på.

Fredrik, Frej och Peter är grymma på flöjtar.

Anders H är bästa grillmästaren.
 Tänk så mycket som skulle kunna gå galet när man är ute med ett stort gäng elever. Vi har badat från höga klippor, från brygga, täljt med knivar, brassat mat över öppen eld, skurit lök, fiskat, vandrat en mil, cyklat två mil, cyklat ner i dike, vält med cykeln, men framför allt så har vi haft galet mysigt. Goa och härliga ungdomar som det är en fröjd att få umgås med. Tänk att man får betalt för detta - att ha kul på arbetet. Dessa dagarna borde få vara så många flera per termin. Här byggs relationer mellan elev-elev, elev-vuxen och inte minst mellan vuxen-vuxen. Mera vill jag ha!

Nu åter till det "vanliga" arbetet. Dags att checka morgondagen. Niorna ska göra sin sista redovisning innan deras betyg ska sättas. Åttorna likaså. Sommarlovet närmar sig med stormsteg och det är vi värda.
Hanhals holme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar