tisdag 15 maj 2012

Krasch och bom

Hur skoj är det att undervisa analogt? Då datorn bestämde sig för att totalhaverera igår och jag hade en hel del att göra på min Prezi ,som skulle vara klar till den första lektionen idag, så var det bara att tänka om. Var ju dessutom osäker på om det fanns en dator att låna direkt på morgonen. Antikens Grekland fick helt enkelt presenteras på den hederliga svarta tavlan. Mycket skriva och mycket sudda. Trots allt så förlöpte lektionen på bra. Fick faktiskt gjort en hel del och dessutom var det en och annan som hade en hel del förkunskaper, som de delgav oss andra. Kul! 


När lunchen närmade sig var det dags för en skål yoghurt vid datorn. Var tvungen att ladda ner ett par dokument från Dropbox och det gick sådär. Otroligt knepigt att jag bara kan ladda ner ett dokument, oavsett vilket, för att sedan bli nobbad. Däremot så gick det att ladda ner ett till efter att datorn varit avstängd. Detta är förvisso dator, modell äldre men det borde ju fungera. Tur är det att Carl är en fena på det där med datorer och ska fixa min i nästa vecka.

Tur också att de försvunna spinningbyxorna är upphittade. Ja, nu var de inte så långt borta, utan jag hade lagt dem på torktumlaren. Ett bra ställe för ett par spinningbyxor. Ett ännu bättre ställe hade varit på mig igårkväll. Känns i sittknölarna idag, att jag spann i vanlig träningsbyxor. Tur att kroppen får vila några dagar.

Nej nu ska jag överraska Jeppe och dammsuga, vilket han oftast gör. Ska även laga middag, vilket tillhör ovanligheten. Det finns inget tråkigare att laga mat till en person och dessutom får sitta ensam och äta. Fast denna korta arbetsvecka gör att Jeppe kommer hem imorgon, troligtvis tidigare än jag, och vi får fyra dagar tillsammans. Hoppas att vädret är med oss och att det blir paddling. Skulle allt tänka mig att slänga ner tält och god mat samt dryck. Vädret avgör.

Kärlek!//M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar