fredag 25 maj 2012

Särö-Kungsbacka-Göteborg-Kumla-Luleå

Många mil ligger bakom de två sista dagarna, så nu är det skönt att bara ligga och slappa i en skön hotellsäng. Laddar inför de kommande dagarna. Turen började igår, med en redigt snabb promenad till bussen. Nästan framme ser jag bussen, väldigt mycket för tidig, på väg mot Malevik. Kan bara säga att jag blev redigt sur. Som tur var gick det en buss till Kungsbacka, och väl där gick pendeln direkt till Göteborg. Jag hade blivit tokgalen om jag varit tvungen att vända hem och hämta bilen och trixat med parkering och allt, för att hinna med tåget till Kumla.

Väl på tåget har jag systrarna från Falköping och Skövde, 80 respektive 90 år som hade varit på Liseberg för att fira Ingrid just fyllda 90, jämte mig. Oj vad de pladdrade, hela tiden och till hjälp hade de Michelle 8 år. Plugga in hörlurarna och på med en film, Den vite massajen. Helt klart mer än sevärd. Synd bara att datorn dog när det var en halvtimme kvar och det fanns ingen kontakt i närheten. Det var bara att invänta tills jag kom till Jeppes lilla lya. 

I morse studsade vi upp med tuppen och satt i bilen kvart över sex, för att ta oss till Luleå. Detta blir vår tredje färd till Lule under lika många år, fast denna gången ska vi hämta hem lillpluttan Sofia. Först ska vi få vara med på hennes examination och fira den samma med Jossan och hennes familj samt svåger Lars. Dessutom ska vi få träffa Kristian för första gången. Det ska bli kul. Hoppas bara att han tycker detsamma =D. Morgondagens schema är späckat. Först frukost med Sofia och Kristian. Där efter blir det kubb med Jossan och hennes familj. Lunch ska intagas gemensamt, innan examinationen och på kvällen blir det finsittning med dans. Trött på söndagen? Jo, ganska så säkert. Detta får vi dock trycka bort, för då ska vi fixa släpet och hem till Sofia och packa in allt. Det kommer bli en lång dags färd genom landet, med troligt stopp för sömn i Kumla. Tur att vi är lediga på måndag. 

Nu kallar John Blund, för imorgon måste vi vara pigga och glada. Natti från Luleå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar