måndag 21 maj 2012

Hmmm, var är bokningsnumret?

Bra start på eftermiddagen, eller? Kom på att jag inte har riktigt koll på vår resa till Paris och risken att informationen med bokningsnumret ligger på den kraschade datorn, Svettigt var det innan och än mer nu. Snabbcheck genom mina tre olika mailkonton - ingen information. Ut på det kända flygbolagets sida. En On-line incheckning kan göras utan bokningsnumret, bara rätt flyg och mailadress anges. Kombinationerna är inte så många, men ändå ingen träff. Ytterligare en snabbcheck, fast nu med Jeppe. Även där gick jag bet. Ja, ja det är väl bara att ringa de där inga på Ryanair. Efter ett antal meddelanden var svaret "Det är många som ringer, så var vänlig att återkom senare". Jeppe ger mig det briljanta rådet att se över mitt kontoutdrag. Inga problem, om jag hade min dator. Inget certifikat - ingen koll. Mårten på Skandiabanken åtar sig uppdraget att söka. Han hittar betalningen den 13:e april, hoppas inte att det är ett dåligt tecken, och tror sig även kunna se bokningsnumret. Mårten blev kvällens hjälte. Det knepigaste var att det var min gmail som jag hade angivit och tänk där låg mailet. Bra där!

Kan det vara värmen? Eller åldern? Eller bara vanlig vimsighet. Jag brukar ha koll på saker och ting, framför allt dokument. Så att jag hade slängt det låter otroligt. Fast vem vet, med denna tropiska värme kan ju allt hända. Har 20 grader på altanen nu i kväll. Inte konstigt att eleverna var trötta på eftermiddagen. Det gick inte riktigt att låta bli att falla för lockelsen att de skulle få plugga utomhus och de fixade det alldeles förträffligt så det blir fler tillfällen, jag lovar. Helst skulle jag vilja dra dit en stor glassvagn, så vi bara skulle få frossa. Tror bestämt att det får bli något sådant till avslutningen.

Nej, nu är det dags för att krama kudden och drömma om min megastora Prezipresentation över antiken.

Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar