söndag 13 maj 2012

1962 var året då det bästa hände

Varholmen 2012-05-12 foto Per Jeppsson
För 50-år sedan hända det för väldigt många bland våra vänner och i år blir det många fester under temat 50-år. Gårdagen bjöd på vårens första. Gerd var föremålet för partyt ute på Varholmen. Vädrets makter var på vår sida, även om jag önskade lite varmare. Vi höll till på dansbanan och det var galet kallt. Efter middagen rusade jag upp och bytte om. På med Jeppes fleecetröja under min samt långkalsonger. Tur där att jag hade lagt ner mina långisar för att sova i och att jag hade ullsockar. 

Kvällen avlöpte smärtfritt med mycket god mat och härlig musik med mycket dans. Bresola till förrätt, kalvytterfilé med potatispuré och olika tårtor till kaffet. Så gott! Fast inte hade jag förväntat mig något annat, för just matlagning är ett av Gerds favoritintressen. Efter var det givetvis dags för lufta de lurviga. Det var två killar som spelade gitarr och sjöng hela kvällen. Riktigt bra grabbar som blandade låtar från 70, 80,90 samt 2000-talet. Smärtfritt lördag, smärtsamt söndag, men det var det värt. Kul hade vi.

Festen började med ett bad i bubbelpoolen med Classe och Jeppe. Helt ok att sitta i 40-gradigt vatten med en utsikt som ovan. Det gör inte ont. Samma procedur idag. När tre övriga nattgäster hade åkt hem då tog vi morgontvagningen utomhus. Vill verkligen ha en bubbel, bara lite trixigt när vi bor som vi gör. 

Som det brukar, så sitter en kväll som denna länge, länge kvar i kroppen. Det har inte blivit många knop gjorda idag. Fick, trots tröttheten, gjort klart entrén. Vi har övergivit vårt projekt stenparti och köpt en massa strandsten från Anholt. 150 kilo har krattats ut samt planterat en lavendelbuske. En stund i solstolen, under en filt satt fint och även en lur i soffan. Synd bara att jag missade spinningpasset. Tur att det kommer flera.

Söndagen avslutas med Per Mobergs och Den stora matresan. Tycker att han har ändrat sig och är numera sympatisk, och är en rackare på mat.


"Att åldras är som att bestiga ett berg. Man blir lite anfådd men får en mycket bättre utsikt." Ingrid Bergman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar