måndag 14 maj 2012

Hjälp!

Problem nr 1: Spinningbyxor spårlöst försvunna. Kan eventuellt finnas i tvätten.
Problem nr 2: Kraschad arbetsdator, med vissa saker som ej är säk.kopierade.
Problem nr 3: Kraschad arbetsdator med en massa PostIt-lappar som är borta.
Problem nr 4: Min ej helt klara Prezipresentation som ska användas imorgon.
Problem nr 5: Hur undervisar man analogt?
Problem nr 6: Jeppes gamla laptop orkar ej med snabba fingrar och fler sidor.
Problem nr 7: Tiden rusar, fast just det är svårlöst ;).

Nr 1: Det gick bra att spinna utan cykelbyxorna. Dessutom gick hela passet bra. Hoppas att det stämmer imorgon med.

Nr 2: Oj, jag vet inte men hoppas att Carl kan fixa en ny dator till mig - fort!

Nr 3: Vågar inte tänka på det, då jag hade ett gäng med braatthalänkartill. Får klura på det imorgon och skriva analoga PostIt.

Nr 4 och 5: Får hoppa Prezin om jag inte får en lånedator fort och plocka gobitarna som jag har länkat. Får rita på griffeltavlan, ja du läste rätt!

Nr 6: Vara rädd om den så gott det går. Alternativet är att sitta med mobilen, och det är inget alternativ.

Nr 7: Gilla läget och bara hoppas att vi ska hinna allt det där som både jag och eleverna vill. Om inte så kommer det snart en hösttermin.

Nej, nu ska jag läsa på och kladda stödord till morgondagens antikenuppstart. Grekerna och romarna står på tur.

"En del människor ger sina bekymmer simlektioner istället för att dränka dem", Mark Twain. Jag tror jag dränker mina och hoppas att det blir en ny bra dag imorgon, för trots allt så han jag med att bedöma väldigt många religionarbeten. Bra där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar