torsdag 17 maj 2012

Långhelg

Långledighet som bjuder på växlande väder. Just denna tiden skulle jag vilja frysa. Det spricker och knoppar slår ut överallt. Det verkligen sjuder av liv i naturen. Fast å andra sidan vet jag att jag säger samma i juli, och i augusti, och i oktober. Var tid har sin tjusning. Oavsett väder och vind har vi idag investerat i en tarp. Det är bara så grymt med XXL. Förutom att de har, verkligen, allt så ligger de bra till prismässigt. Dagens Helsport tarp kostade 499 kr. Normalt ligger den på 799 kr exklusive tarpstolpen som ligger på 180 kr. Den kommer att vara så bra när vi ska dra iväg på våra kajakturer. 

För turer kommer det att bli. Friskis & Svettis Kungsbacka har lagt ut säsongens paddelschema och jag med, kalendern är proppad. Sofia blev så sugen att hänga med. För nu är det inte långt borta innan hon kommer hem. Nästa helg tar hon sin sjukgymnastexamen och tre år är tillryggalagda. Galet! Skoj ska vi ha! Det ska bli kul att få dela denna dagen med Sofia och Kristian samt Jossan med familj.

Dagens shoppingtur bjöd även på en hel del annat. Jeppe fick äntligen tag på de där skorna som han har suktat efter så länge. Lägg där till en massa mat, schampo, tvättmedel mm så kom jag hem med en snygg blomkruka, båtformad i zink, för väggen. Få se om vi kan sluta att mätta grävlingen som bökar i vår trädgård och gillar våra penséer. Blir att plantera imorgon.

Stanna tiden skulle även fungera bra på arbetet. Nu är det inte många skoldagar  kvar och vi har ju ett och annat att göra. Sjuorna ligger i startblocken för antikentemat. De ska bland annat bygga upp romarriket i Minecraft.Tur där att Carl är behjälplig. Jag kan nada! Åttorna har påbörjat filmanalystemat och där håller vi på att se Avatar. Kul är att de säger, när vi ska se filmen, att "den har vi sett minst fem gånger". Ja men varför valde ni den då? Den är så bra!" Ja, nu vet jag inte om jag tycker att handlingen är så mycket att hänga i granen, men helt klart spännande att analysera. Jag gjorde som jag brukar, låg på golvet i klassrummet, och analyserade sönder filmen ;). Ska bli skoj att se om de hittar samma saker som jag gör. Niorna sysslar med samma tema, men de ser olika filmer i grupperna. De får välja film själva och jag ser framemot deras redovisningar.

Frågan är nu om jag ska dra till Friskis för ett gympass eller ta det imorgon? Risken är att det blir imorgon.

Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar