fredag 18 maj 2012

Vilken dag!







Vad mer kan man önska än en knippe finfina rabarber? Denna resulterade i två pajer samt rabarberglass. Glassen ska vi ta till efterrätt imorgon. Tjuvsmakade precis, när jag rörde runt, och hjälp vad god. Receptet kommer från senaste numret av Allt om mat. 

Dagen började med sovmorgon, fast lite mer human sådan. Jag var uppe strax innan nio, till Jeppes förvåning. Han är ju van vid att jag kan sova länge, länge. Efter att vi inväntat Jacob, som var i behov av min bil - jag fattar ingenting. Efter en snabb kaffe drog vi till Kungsbacka. En snabb tur till Claes Olsson för att byta en felköpt dimmer och sedan till blomsteraffären. Den nya väggblomlådan skulle fyllas. Självklart räckte inte det.

Kungsbackaturen avslutades med en och en halvtimme på Friskis och gymmet. Känns skönt nu! Lite pinsamt att jag hade glömt av en av mina övningar och lyckats förtränga den i ett par-tre veckor. Fast den satt som en smäck. Tvingade med Jeppe. Kommer inte ihåg när han tränade där sist. Han hade många ursäkter för att inte hänga med, men jag lyckades övertala honom. Efter en knapp timme var han klar, fast han fick allt vackert fortsätta en halvtimme till.

Efter en späckad dag, med skruvande, planterande, matlagning sitter vi här med varsin dator i knät. Jacob sover hemma i helgen, då det är Aranäs Open, och spelar det nya Diablo. Galet irriterande med knackandet. Fast känner jag oss rätt kommer vi snart stänga de blå för dagen. Jag kan tänka mig att dyka ner i Tur för skolan att den är obligatorisk av Anders Härdsvik. Vi arbetar med STEPS och entreprenöriellt lärande på Smedinge och Anders var ute och föreläste för oss för en månad sedan. Att läsa boken är en bra fresh up och det går utanför arbetet, då jag ska vara arbetsfri denna helgen.

Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar