torsdag 17 januari 2013

Dagen från en soffa

Idag har arbetet till största del uträttats från en soffa. Tur att jag har toleranta kollegor och rektorer. Fick en fråga från en elev varför jag inte skaffar rullstol eller permobil. Just permobil tyckte hon var fräckt. Nja, jag är faktiskt nöjd med mina kryckor och väldigt tacksam för min pall Salli, med delad sits. Tack vare dessa kan jag mellan soffliggandet undervisa. 

Tack vare kollegan som jag delar inriktningen med fick jag även den tiden i soffan. Tro att jag har nedräkning i dagarna fem, då det händer. Jag skulle dock vara tacksam om jag fick en schysst helg. Jag vill ju åka skridskor med Carl och Oscar samt paddla en runda. De kommande 6-8 veckorna får jag inte göra vad jag vill, utan ska undvika vissa rörelser. Just paddling känns omöjligt då. Tror även att skidåkning ligger i skuggan. Tur att det kommer fler vintrar. 

Från en soffa till en annan. Just eftermiddag blev det inget arbete, fast jag borde. Började se en dokumentär om Hitlers tid på SVTplay. Riktigt bra! Ska se de två sista delarna i helgen. En annan bra serie är Världens historia. Fattar inte att jag har missat de första avsnitten. Kvällens avsnitt handlar om revolutionernas år. Det har mina åttor och nior fått i läxa, lite flipped classroom. Bra introduktion inför åttornas kommande tema som börjar på måndag och niorna som precis har påbörjat temat. Revolutionerna är ett riktigt kul tema att arbeta med, vilket även eleverna verkar tycka. Ska bli kul att utvärdera sedan. 

Nej, nu ska jag försöka ställa mig upp och göra lite nytta. Behöver fixa lite med morgondagens kläder. Tro mig, det är så tråkigt att stryka. Fast slänger man ner all rentvätt i en IKEA-säck, så blir de skrynkliga. Väldigt skrynkliga! Tur att vi har en strykmaskin med värsta ångtrycket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar