söndag 13 januari 2013

Vilodag

Vilodagen har fram till nu verkligen bestått av vila. Vårt Skånebesök har packat sig iväg. Vi har precis avslutat kaffet och orkar inte riktigt ta i tu med dagen. Det fina vädret lockar, men orken avvaktar. Det Världshistoriska lexikonet ligger trånande på soffbordet. Industriella revolutionen ska presenteras för niorna, i morgon förmiddag. Borde läsa lite mer och anteckna mycket mer.

Igår gjorde vi stan. Frågan är om det är januarimånad eller tullarna, trots att det är avgiftsfritt på helgerna, som gör att det var oroväckande lite folk på stan. Klockan tickade på snabbt och en fika på Soho lockade. Allt för att orka mer spring och shopping. Det är inte mycket som krävs för att vi ska däckad tidigt på kvällen. Jag är väldigt nöjd över att inte behöva åka med Maria och Lasse på deras Ullaredsrunda, på vägen hem till Malmö. Det hade jag inte orkat idag. Fick precis ett meddelande från Lasse att de har TV-inspelning på Gekås. Mötte de gömma sig för alla kameror.

Dagens bästa, so far, är samtalet till Telia. Var om en Teliabutik igår för att få hjälp med att installera Spotify på mobilen, då det strulade - vilket fortsatte. "Du är nu nummer tre i kön. Du är nu nummer fyra i kön." Vad hände där? Trodde att kösystemet digitalt, var tonsäkert - men ack, men ack. Fick ordning på allt tillslut, så numera finns Spotify påse mobilen och iPaden.

Nej, nu ska jag smaska i mig något gott, då jag är supersugen och sedan ska jag boka ett spinningpass ikväll. Känner inte av ryggen så mycket idag. Kan troligen tacka mina kryckor för det. De är inte bara bra, de är även fräcka. Igår på stan stannade en dam och vände sig om och stirrade, ja STIRRADE med stort S. Herre jisses, lite diskret kan man ju vara...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar