tisdag 22 januari 2013

Tänkte inte på det

Tänk så lätt det är att göra saker utan att tänka. För en och en halv timme sedan la jag mig i soffan och nu vet jag inte hur jag ska ta mig upp.

Tog flyget upp till Uppsala igår. Väl på plats fanns det tyvärr ingen kraft kvar till Annika, som tanken var. Orkade inte ens gå iväg och äta middag, utan köpte en macka och yoghurt på närmsta affär. Lite mättare i magen var det dags för den där äckliga duschen, Descutanskrubbande. Känns som en rotborste och luktar som en simhall, men rent blir det.

Efter en dålig nattsömn var det dags för ytterligare en omgång skrubbande innan taxin hämtade mig för vidare transport Akademiska sjukhuset och neurokirurgen. Jag är så glad att mitt ärende dit är annat än de flesta patienter. Nästan alla är opererade i huvudet. Min nervsträngsstimulator känns som en baggis.

När sköterskan hämtade en säng och bäddade ner mig blev jag nervös, toknervös. Sist fick jag ju gå ner till operation själv. Väl på op kommer narkosläkaren och möter upp. Men hjälp! Jag ska väl inte bli sövd, vilket jag inte skulle - puh. Fast det var nästan som att bli sövd, för de fick ge mig så mycket smärtlindring så jag somnade. Snarkade gjorde jag säkert, trots magläge.

Efter några timmar var jag på väg till Arlanda igen, med en fjärrkontroll och laddare. Herre gud vilket företag det var att ta sig igenom säkerhetskontrollen. De var lite frågande när de inte fick ta mig på ryggen. In i ett bås med två stycken vakter och där blev jag scannad. Inte hjälper det att jag har ett ID-kor med info om min pace-maker. Undrar så hur det blir nästa gång jag ska flyga utrikes.

Väl hemma slängde jag mig, eller slängde och slängde, la mig i soffan. Självklart den vanliga. Hur tänkte jag där? Inte alls! Så här ligger jag och klurar på hur jag ska ta mig upp. Mina operationssåren är på vänster sida och det är just den sidan jag ska ta mig upp på. Inte kan jag ligga här och vänta på att Jeppe ska komma hem, imorgon kväll.

Just nu är jag fundersam på hur jag ska kunna arbeta nästa vecka. Det ska tydligen göra rejält ont i flera veckor.

Wish me god luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar