måndag 28 januari 2013

Det är inte möjligt!!

Jag har sagt det innan och jag säger det igen: MR MURPHY DU ÄR INTE ÖNSKVÄRD - FLYTTA IN I NÅGON ANNANS KROPP, TACK! Å andra sidan, nu måste det väl vända? Efter morgonens läkarbesök ringde jag upp Jeppe och vad gör han? Skrattar! Ja det är ju faktiskt bättre att skratta än gråta, men jag ser inte riktigt valmöjligheterna.

Operationssåren såg fina ut, men de där blåsorna som jag i min enfald trodde var eksem visade sig vara något helt annat - bältros! Ja, ja varför inte? Passa på när jag ändå är nere i bottenskiktet och traskar. Så nu vänder det. Vad är det man säger om drakar? Det är i motvind de flyger bäst. Desto mer det blåser ju rakare ska vi stå.

Ett rejält tag i kragen och försök finna det positiva. Mina elever slipper mig! De får glädjen att någon annan tjatar om begrepp, mål, syfte, källkritik, industriella revolutionen osv. Det blir mindre trångt i vårt arbetsrum. Min vagn är inte i vägen. Jag sliter inte ut mina sulor. Jag spar in på mascaran. Jag får inget lunchavdrag på lönen. Bensinkostnaden sjunker. Listan kan göras lång, precis lika lång åt andra hållet. Jag vill ju till arbetet.

Jag tror jag vänder mig om och lyssnar på Calaisa och sover en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar