fredag 25 januari 2013

Fredagsmyset bredvid

Jeppe ligger och snusar i soffan bredvid. Grabben i soffan bredvid. Skulle kunna bli en film, en film hur den normala fredagen ser ut hos familjen Jeppsson. Det är i och för sig inte konstigt då han är morgonpigg. Inte konstigt att jag inte hörde hans radioklocka imorse, han vaknade klockan fem. Början morgonen och arbetsdagen tidigt kan han också sluta eftermiddagen lite tidigare, till min glädje. För rastlöst låg jag hemma i soffan och väntade. Urtrist och jobbigt att vara hemma, fast å andra sidan så är jag fullkomligt urspel för att arbeta.

Pratade med sjuksköterskan på Ackis idag. Hon var orolig för att jag inte hade smärtlindring hemma, men det har jag. Ett smärre apotek finns här på Liabo. Ett läkarintyg på ytterligare två veckors sjukskrivning skickas. Två veckor! Då kommer jag klättra på väggarna. Hoppas att det inte kommer behövas så lång tid.

Klättrade inte riktigt på väggarna idag, men behövde komma ut. Jeppe och jag drog en kortis till Ikea.  Bra val Maln, NOT! En kort vända och snabbt till en fåtölj för att inte svimma. Nu var det nog inte tänkt att dessa fåtöljer var till för sådana som jag. Sicken dipp!  Jeppe kom till undsättning med korv, läsk och glass.  Därefter väntade jag gärna i bilen, medan Jeppe inhandlade lite mat. Så, ja jag kommer att undvika att bejaka liknande tankar i några dagar till.

Med andra ord kommer fredagsmyset övergå till lördagsmys och söndagsmys och måndagsmys. Får passa så länge som Jeppe är hemma, då jag blir helservad och ompysslad. Nu åter till På spåret, där jag faktiskt har plockat några poäng, och försöka väcka liv i sömntutan bredvid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar