tisdag 15 januari 2013

Det otroliga har hänt

Helt osannolikt! Det ofattbara har hänt. Jag kom ifrån arbetet i tid. Jag slutar kvart i två på tisdagar och det händer aldrig att jag kommer iväg då. Idag satte jag mig i bilen och körde direkt till Friskis och Svettis för en omgång på gymmet. Just nu känns det så skönt. Förhoppningsvis hinner jag med två gympass och ett spinningpass innan operationen. Därefter blir det att börja om från början, igen. Under sex till åtta veckor ska jag ta det lugnt och vara försiktig. Inga höga armlyft eller vridningar, då elektroden kan flytta på sig och det vore ju dumt. Hoppas dock att jag kan vara tillbaka hos sjukgymnast A efter två veckor och börja i sakta mak.

Dagen idag har bjudit på mycket bra lektioner. Vi tre som undervisar i so i år nio går runt i varandras nior. Jag pratar om industriella revolutionen, K pratar om amerikanska och A om franska. Vi har bara mötts av positivt gensvar. Kul och lärorikt. Tror att det stimulerar och motiverar eleverna om det kommer in lite nytt blod i klasserna. Tyvärr kan vi troligen inte göra detta för år åtta, som påbörjar revolutionstemat i sätta vecka, då våra scheman inte är parallellagda.

I år åtta avslutade vi källkritiktemat. Vi arbetar mycket med detta, jämt, ändå är det så svårt. Vi hade en bra diskussion som vi sedan knöt samman med Veckans scoop och vikten av att arbeta fokuserat utifrån målen. Grymt skönt med mottagliga elever, som vågar tycka.

Nej nu ska det tvagas och njuta av ytterligare en arbetsfri kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar